Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!


Strefa czasowa: UTC + 1


Teraz jest 19 kwi 2019, o 19:34






Ogłoszenia

  • ← Administracja - Kto za co odpowiada na forum?
    ← FAQ - Czyli najczęściej zadawane pytania.
    ← Poradnik Nowicjusza - Od czego zacząć?
    ← Wzór Kart Postaci - wyjaśnienie i przykłady.
    ← Spis miejs w klanach - Sprawdź zanim napiszesz KP.
    ← Nie będzie Cię jakiś czas? - poinformuj nas i zachowaj postać.
    ← Twoja postać trafiła do nieaktywnych? - dowiedz się co zrobić by wrócić do gry.
  • Aktualne trwa konkurs na klan Juugo, konkurs bedzie trwal do 31.12.18 r. Niedlugo na forum pojawi sie kolejny patch ze zmianami.

    Przez lata gry na forach typu PBF, serce się krajało, gdy obserwowaliśmy jak bohaterowie naszego ulubionego anime stają się coraz lepsi, a nas hamowała tabelka bonusów. Czy powiodło nam się w walce z ograniczeniami? Czy w końcu nasza postać ma dwolność w drodze na szczyt? SPRAWDŹCIE SAMI!

    Chcesz wiedzieć wiecej? Na jakim etapie są prace nad forum? Odwiedź nasz fanpage na Facebookˈu i bądź na bieżąco, to tam w pierwszej kolejności będą pojawiały się informacje związane z forum. Zapraszamy również do działu FAQ, gdzie możecie zerknąć o co najczęściej pytają inni.
    Najnowsze aktualizacje z działu Mechaniki jak i Fabuły!

Alucard: Gadu-Gadu10554468; Torashiro: Gadu-Gadu25528270; Anshia: Gadu-Gadu9953570;

Oficjalny start forum: 03.07.2015r. 20:00

Pierwszy reset forum: 05.05.2017r. 18:00
NinshuPBFNinshuPBF

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jujutsu - Ogólna mechanika
PostNapisane: 1 lut 2015, o 15:48 
Administrator
Offline

Dołączył(a): 23 sty 2015, o 08:48
Posty: 377
Ilość Żyć: 2
Wiek: 99
Wzrost i Waga: x
Ranga: x
Punkty doświadczenia (PD): x
Klan: x
Zawód: x
Żywioł Czakry: x
Specjalizacje: x
Wioska: x
Organizacja: x
Styl Walki: x
Chakra: 5000
Siła: 100
Szybkość: 100
Wytrzymałość: 100
Zręczność: 100
Percepcja: 100
Siła Woli: 100
Kontrola Chakry: 100
Punkty Rozwoju: 0
Punkty Atrybutów: 0
Zdobyte PA/PR:
Punkty Nauki Medyczne: 0
Sława H: 0
Sława R: 0
Gen Specjalny: xxxxxx
Pieniądze [Yen]: 10000
Drużyna: x
Dodatkowe statystyki: Brak
Wykonane Misje: x
Ekwipunek: x
Wygląd:
Gadu-Gadu: 0
Karta Postaci: Brak
Multikonta/Fabularne: x
Obrazek

Wiadomości ogólne


Cytuj:
JuJutsu* - (菊術; czyli "Techniki Broni") Dzięki tym technikom ninja może walczyć posługując się różnymi rodzajami broni. Mogą być używane w połączeniu z taijutsu, ninjutsu i / lub przepływem czakry, w celu osiągnięcia bardziej niszczących ataków.
Wyróżniamy:
• Taijutsu - walka wręcz, bądź przy pomocy narzędzi takich jak kastety, katary, pazury, nunchaku.
• Kinsetsujutsu - walka wszelkiego rodzaju bronią białą, mieczami, drzewcami, kijami, łańcuchami
• Enkakujutsu - walka przy pomocy broni dystansowej. Są to wszelkiego rodzaju łuki, kusze, wyrzutnie a także broń miotana.


*UWAGA: ustawienie w profilu specjalizacji Jujutsu pozwala na znajomość Wszystkich stylów walki, i wszystkich dziedzin, a jedynym ograniczeniem staje się ograniczenie ilości technik co do rangi postaci.


Mechanika Jujutsu - trochę teorii


Na atak wykonany pięścią/bronią wpływa kilka czynników:
  • statystyki fizyczne
  • styl walki
  • użyte techniki
  • broń
W dokładnie podanej kolejności.

Dzięki tym czynnikom nie jesteśmy ograniczeni jedynie do Jutsu. Możemy za to budować własny styl, własne ruchy, nie tracąc na tym siły czy szybkości, gdyż ta w głównej mierze zależy od stylu walki. Jutsu są jedynie "specjalnymi ruchami", które wspomagają naszą walkę. Zapewne były przez lata dopracowywane przez mistrzów sztuk walk, dlatego lekko wzmacniają nasze ciosy.

Również ważne jest, że nawet nie znając stylów walki możemy kupić shurikeny czy katanę, dalej możemy jej używać, jednak musimy liczyć się z tym, że nigdy nie zyskamy pełnej kontroli nad nią, a dysproporcje cech mogą okazać się dla nas dość niebezpieczne.


Bunus dla Full Jujuserów: (osoba jedynie ze specjalizacją JuJutsu)
- Może znać wszystkie style walki
*oczywiście bonusy z Kyori-kō+Kyōdo-kō nie sumują się, tylko dla jednego ataku mamy jedne, dla drugiego inne
- Osoby zaczynające ze specjalizacją Jujutsu mają przeliczniki dotyczące percepcji oraz zręczności w biegu wyższe o 0,4 + 0,2 za każdy poziom stylu. Ich kontrola ciosu jest zaś w pełni zależna od posiadanego stylu walki (każdy styl walki posiada odpowiedni zapisek pod opisem).
- Na start dostajemy pierwszy poziom wybranego przez nas stylu walki oraz pozostałe 5 jutsu z wybranych grup walk bronią lub tai (o ile nie ma dodatkowych ograniczeń dla technik z tych grup): E/D/C
- Darmowa broń w zależności od głównej specjalizacji i wybranego na start stylu (jednak tylko sklepowa).

- PCH można zawsze przeliczać tylko w stosunku 100pch → 1PA


Mechanika uszkodzeń broni
Choć oręż zazwyczaj jest wytrzymalszy od ludzkiego ciała to i on ulega zniszczeniom pod wpływem niszczycielskiej siły ciosu. Tak więc:
-jeżeli siła ciosu zadanego bronią jest mniejsza niż 1,5x wytrzymałości broni, broń nie ulega uszkodzeniu
-jeżeli cios zadany bronią ma siłę większą niż jej 1,5x wytrzymałość broni, lecz nie więcej niż 4 razy ta wartość to z każdym ciosem broń traci 10% wytrzymałości.
-jeżeli cios posiada siłę większą niż 4x wytrzymałość oręża to po tym ciosie broń zostaje w połowie zniszczona. Drugie takie uderzenie i oręż zostaje nieodwracalnie zniszczony.

Uszkodzoną broń naprawić można w sklepie za cenę równą iloczynowi procentowego uszkodzenia i ceny nowej broni.

Mechanika parowania(tylko i wyłącznie innej "broni", nie da się za jej pomocą parować technik opartych na chakrze)
Gdy uda nam się skutecznie zablokować lub sparować cios, ani broń nasza ani przeciwnika nie ponosi żadnych obrażeń.

Mechanika JuJutsu - przejdźmy do praktyki

Pokrótce wygląda to tak:

  • Patrzymy na nasze fizyczne statystyki ->
  • Obliczamy wartości naszych statystyk podniesione o styl walki (wartość siły i szybkości ataku tyczą się samych ataków, nie oznaczają one, że nagle jesteśmy w stanie podnieść więcej lub poruszać się szybciej, chyba, że styl jasno mówi, że zwiększa naszą szybkość poruszania się lub wytrzymałość itd.) ->
  • Powiększamy je przelicznik z odpowiedniej techniki (tylko i wyłącznie przy użyciu Jutsu, jeżeli chodzi o zwykłe uderzenie pomijamy ten punkt) ->
  • Obliczamy końcową wartość ataku, mnożąc je przez przeliczniki z broni (jeżeli to uderzenie pięścią również pomijamy ten punkt)


Przykład:
Policzmy ile wyniesie uderzenie pewnego shinnobi, by lepiej zobrazować mechanikę JuJutsu.

Mamy shinobi o następujących statystykach:

Siła: 50
Szybkość: 60
Wytrzymałość: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 50
Siła Woli: 40
Kontrola Chakry: 60



Zna on poziom drugi Jinsoku oraz posługuje się w walce halabardą.
Jinsoku
Ukryta treść:


Halabarda
Ukryta treść:


Chce on wykonać atak wzmocniony techniką Setsuna. Idziemy więc krok po kroku, zgodnie z instrukcją

1. Patrzymy na nasze statystyki. Jak już wcześniej było napisane, wynoszą one na start tyle:

Siła: 50
Szybkość: 60
Wytrzymałość: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 50
Siła Woli: 40
Kontrola Chakry: 60



2. Obliczamy wartość statystyk powiększonych o styl.

Siła: 50
Siła ciosu: 50*1,3 = 65
Szybkość: 60
Szybkość ciosu: 60*1,4 = 84
Szybkość poruszania się: 60*1,2 = 72
Wytrzymałość: 40
Zręczność: 50
Zręczność (uniki, ciosy, bloki, poruszanie się): 50*1,2 = 60
Percepcja: 50
Percepcja (uniki, ciosy, bloki, poruszanie się): 50*1,2 = 60
Siła Woli: 40
Kontrola Chakry: 60



3. W tym kroku obliczamy wpływ techniki na statystyki naszego ataku.
Ukryta treść:


Siła: 50
Siła ciosu: 65+20+(KC*0,4)=85+24=109
Szybkość: 60
Szybkość ciosu: 84+20+(KC*0,3)=104+18=122 (dla 3 ciosów)
Szybkość poruszania się: 72+20+(KC*0,4)=92+24=116 (na określonym zasięgu)
Wytrzymałość: 40
Zręczność: 50
Zręczność (uniki, ciosy, bloki, poruszanie się): 60
Szybkość dobycia broni: 50+20+(KC*0,45)=70+27=97
Percepcja: 50*1,35=67
Percepcja (uniki, ciosy, bloki, poruszanie się): 60*1,35=81
Siła Woli: 40
Kontrola Chakry: 60



4. Otrzymane wartości są ostatecznie zawsze modyfikowane przez broń.

Z uzyskanych wcześniej statystyk:

Siła: 50
Siła ciosu: 109
Szybkość: 60
Szybkość ciosu: 122 (dla 3 ciosów)
Szybkość poruszania się: 116 (na określonym zasięgu)
Wytrzymałość: 40
Zręczność: 50
Zręczność (uniki, ciosy, bloki, poruszanie się): 60
Szybkość dobycia broni: 97
Percepcja: 67
Percepcja (uniki, ciosy, bloki, poruszanie się):81
Siła Woli: 40
Kontrola Chakry: 60



Otrzymujemy:

Siła ataku = 1,5*Siła ciosu + 0,3*Szybkość ciosu = 1,5*109+0,3*122=163+37=200
Szybkość ataku = 0,9*Szybkość ciosu = 0,9*122 = 110
itd.



Bardzo ważny przykład liczenia rzutu

Siła: 50+10 (gen)
Szybkość: 50
Zręczność: 50

Styl: Kyori-Ko, Krok drugi
Si ataku: 110% Si + 50% Zr
Sz ataku: 135% Sz

Gen: Super Siłacz

Schemat liczenia: statystyki -> styl -> technika -> gen (gdy mamy gen boostujący styl, wliczamy boost do stylu i tyle, w tym przypadku gen boostuje siłę rzutu) -> obrażenia (broń)

Pierwszym etapem wykonania ataku na dystans jest wyrzucenie broni. Liczymy więc jak dla zwykłego ataku (chociazby jak dla walki mieczem), z tym, że w pewnym momencie broń wypuszczamy.
Mamy więc:
Siła ataku: 1,1x60 + 50x0,5 = 66+25=81
Szybkość ataku: 50x1,35x1,4 (przelicznik broni – niektórymi łatwiej się zamachnąć)=94,5=95

Dla szybkości 95 (załóżmy, że Enkakujutsu stoi na 1 miejscu) mamy 6 ataków na sekundę. Oznacza to, że zamach potrzebny do wyrzucenia broni trwa 1/7 sekundy, czyli 0,14s. Po tym czasie broń lub pocisk zaczyna swój lot. Teraz zabieramy się do liczenia statystyk lotu, którego szybkość jest zależna bezpośrednio od broni oraz siły wyrzutu.

Siła rzutu: 81
Szybkość rzutu: 81x2,5[modyfikator broni]

Załóżmy, że rzucamy podstawowym shurikenem o statystykach:
Siła: Suma: 90%Si; +30% Sz ataku
Szybkość: 140% Sz
Nie możemy też zapomnieć o wliczeniu genu
Mamy więc:
Siła rzutu: 81x1,2 = 97
Szybkość lotu: 97x2,5x1,4 = 339,5 = 340

Nasz shuriken leci więc z prędkością odpowiadającą szybkości 340. W końcu uderzy w jakiś cel, więc liczymy obrażenia:

Siła uderzenia: 97x0,9 + 0,3x95 = 87 + 29 = 115

Dlaczego bierzemy Szybkość ataku, a nie szybkość lotu? Ano dlatego, aby broń dystansowa nie przewyższała innych pod każdym możliwym względem. Licząc w taki sposób mamy podobne wyniki przy i tak ogromnej szybkości lotu i możliwości atakowania z dystansu.

Góra
  Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 

Zaprzyjaźnione Strony i Toplisty:

TOP50 Gry Fandom Toplista Najlepsze strony o Anime i Mandze w necie


Przyjaciele:
HogwartDream BlackButler SnM
Dragonst Król Lew

cron